A la última sesión en el aula el alumnado de 3 ESO de Josep Sureda i Blanes recibió Pere Joan de la delegación Balear de Fridays for Future (@fridaysforfuture.mallorca) y Mar de Kal Melanina (@kalmelanina).
El alumnado conoció como su tarea, objetivos y actividades concretas contribuyen a sensibilizar y promover la justicia social y climática global y promover cambios para suprimir los impactos eco-sociales producidos en los ciclos de producción textil, alimentación y aparatos electrónicos.
Posteriormente, el alumnado salió del aula para conocer la Fundació Deixalles. Esta iniciativa local asume los principios de la economía solidaria y tiene como objetivo contribuir a construir una sociedad más justa y sostenible. En la visita a Palma el alumnado conoció la tienda de segunda mano, las instalaciones internas de recogida de material reutilizable, los espacios y taller de reparación y upcycling, las aulas de formación y orientación laboral y los productos de comercio justo que tienen en la tienda distribuidos por Equitables.
Esta visita se enmarca como actividad de cierre de los itinerarios formativos de Construye Valores, acercando al alumnado alternativas y acciones locales. El proyecto reconoce el papel capital del alumnado en las crisis actuales y la capacidad ineludible para transformar sus entornos. Quiere concienciarlos de que más allá del accionar individual que viene influido por las condiciones de vida, existen acciones colectivas en el territorio como estas que tienen la capacidad de transformar la realidad local-global y promover cambios estructurales.
El proyecto “Construyendo Valores” en las Baleares es financiado por la Dirección General de Cooperación e inmigración del gobierno de las Islas Baleares.
L’alumnat de 3 ESO de l’IES Josep Sureda i Blanes coneixen els impactes socials i mediambientals dels cicles productius
A l’última sessió a l’aula l’alumnat de 3 ESO del Josep Sureda i Blanes va rebre en Pere Joan de la delegació Balear de Fridays for Future (@fridaysforfuture.mallorca) i na Mar de Kal Melanina (@kalmelanina).
L’alumnat va conèixer com la seva tasca, objectius i activitats concretes contribueixen a sensibilitzar i promoure la justícia social i climàtica global i promoure canvis per suprimir els impactes eco-socials produïts en els cicles de producció tèxtil, alimentació i aparells electrònics.
Posteriorment, l’alumnat va sortir de l’aula per conèixer la Fundació Deixalles. Aquesta iniciativa local assumeix els principis de l’economia solidària i té com a objectiu contribuir a construir una societat més justa i sostenible. En la visita a Palma l’alumnat va conèixer la botiga de segona mà, les instal·lacions internes de recollida de material reutilitzable, els espais i taller de reparació i upcycling, les aules de formació i orientació laboral i els productes de comerç just que tenen a la botiga distribuïts per Equitables.
Aquesta visita s’emmarca com activitat de tancament dels itineraris formatius de Construint Valors, apropant a l’alumnat alternatives i accions locals. El projecte reconeix el paper cabdal de l’alumnat en les crisis actuals i la capacitat ineludible per transformar els seus entorns. Vol conscienciant-los que més enllà de l’accionar individual que ve influït per les condicions de vida, existeixen accions col·lectives en el territori com aquestes que tenen la capacitat de transformar la realitat local-global i promoure canvis estructurals.
El projecte “Construint Valors” a les Balears és finançat per la Direcció General de Cooperació i Immigració del govern de les Illes Balears.