Skip to main content

Construint Valors ha tornat a l’interior de la província de Castelló

By febrer 11th, 2025Blog

L’alumnat de quint de primària del Col·legi Públic Francisco *Grangel Mascarós de l’Alcora està aprenent i conscienciant-se sobre el cicle productiu dels aparells electrònics. Els xiquets i xiquetes estan realitzant les sessions teoricopràctiques a l’aula per a, en unes setmanes, exposar els seus treballs en una exposició col·lectiva de maquetes Llec. Però no sols els problemes; també les solucions. I és que, els i les menors estan creant resposta als problemes utilitzant els Objectius del Desenrotllament Sostenible i l’Agenda 2030 de l’ONU. D’esta manera comença la nova fase del projecte Construïx Valors a l’interior de Castelló, que ja va clausurar amb èxit la seua primera fase realitzada els cursos escolars 2021- 22 i 2022-23. Comptant amb la participació de 18 centres escolars i 428 estudiants de les comarques del’ Alt i Baix Maestrat i Els Ports. Els col·legis que van participar van ser: CEIP FELICINDA COLLELL (Càlig); CEIP LLUIS TENA (Sant Jordi); CEIP MARE DE DEU DE LA VALLIVANA (Morella); CEIP DON BLASCO DE ALAGÓN (Vilafranca); IES VILAFRANCA (Vilafranca); CRA CELUMBRES (Cinctorres); CRA ELS PORTS (Forcall); CRA L’ULLASTRE (La Salzadella); CEIP LA MORERIA (Les Coves de Vinromà); CEIP ALCALDE FABREGAT (Benassal); IES PERE ENRIC BARREDA (Benassal); CEIP MARE DEL DÉU DELS ÀNGELS (Sant Mateu) ; IES MAESTRAT (Sant Mateu) ; CEIP FONT VERGE DE LA SALUT (Traiguera); CRA AIGUANEU (Torre d’Embesora, Culla, Catí, Vilar de Canyes); CEIP JOAN DE BRUSCA (Albocàsser).

Estos col·legis van rebre tant les sessions presencials en els seus centres educatius com les posteriors exposicions on la resta de la població va poder gaudir de les solucions proposades per l’alumnat per a reduir els impactes ambientals derivats dels cicles productius treballats. Complint amb l’objectiu del projecte d’Educar, conscienciar i promoure la reflexió crítica de la societat de la Província de Castelló, especialment la de les comarques de l’interior, sobre la importància del compliment dels ODS, especialment aquells relacionats amb el dret a la salut des de la perspectiva dels Determinants Socials de la Salut (DSS), a través de les metodologies educatives innovadores i eficaces. Així mateix l’alumnat, el professorat i la resta de la comunitat educativa d’estes localitats han mostrat la seua satisfacció en la participació en el projecte. A més, han contribuït durant el procés avaluatiu mitjançant suggeriments i millores que s’implementaran en les pròximes edicions del projecte en tota la Comunitat Valenciana.

Des de medicusmundi Mediterrània s’agraïx la participació activa de la comunitat educativa d’estes poblacions de l’interior que han donat suport al projecte des de la seua formulació fins a la seua avaluació.

Juntes i junts construïm valors!