
La ONGD MedicusMundi Mediterrània posa en marxa una nova edició del projecte educatiu Construint Valors, una iniciativa dirigida a fomentar entre l’alumnat valores com la igualtat, el respecte, la convivència pacífica i el compromís amb els drets humans. Enguany, gràcies a la col·laboració de l’Ajuntament de Castelló.
Així, els centres participants seran el CEIP Bernat Artola, on el projecte es desenvoluparà amb l’alumnat de 5é i 6é de Primària; el CEIP Illes Columbretes que comptarà amb la participació de 4t i 5é de Primària; i el CEIP Fadrell en el qual s’implicarà l’alumnat de 5é i 6é de Primària.
Al llarg del projecte es treballaran els cicles productius de la roba, els aparells electrònics i l’alimentació, amb l’objectiu d’acostar a l’alumnat a una visió crítica i global sobre els processos de producció, el consum responsable i el seu impacte social i ambiental, fomentant una ciutadania activa i compromesa.
Durant les sessions teoricopràctiques a l’aula, els xiquets i xiquetes treballaran en equip per a crear maquetes Lego en les quals plasmaran els cicles de producció, les desigualtats socials i econòmiques trobades, i solucions de canvi sostenible basades en els Objectius del Desenvolupament Sostenible (ODS) i l’Agenda 2030 de l’ONU.
Com a tancament de la iniciativa, el projecte culminarà amb una exposició conjunta, en la qual es mostraran els treballs i reflexions desenvolupades per l’alumnat participant, convertint-se en un espai d’aprenentatge compartit i de sensibilització per a la comunitat educativa i la ciutadania.
Amb Construint Valors, MedicusMundi Mediterrània reforça la seua aposta per l’educació com a eina clau per a la transformació social, promovent una educació crítica, participativa i basada en els drets humans des de les aules.


