El present projecte té com a base metodològica l’estratègia d’Aprenentatge Servici. L’Aprenentatge Servici és una estratègia pedagògica que s’obri a les necessitats socials de la comunitat. Vol trencar amb l’aïllament que de vegades pateixen els centres educatius i amb la llunyania de la realitat que solen arrossegar els programes docents.
Es pretén que els centres educatius s’obrin a la vida i siguin sensibles als problemes, dificultats o deficiències que presenta el seu entorn més pròxim. S’ha definit com:
«Proposta pedagògica que es dirigeix a la cerca de fórmules concretes per implicar l’alumnat en la vida quotidiana de les comunitats, barri, institucions pròximes. Es conceptualitza dins l’educació experiencial i es caracteritza per:
- Protagonisme de l’alumnat
- Atenció a una necessitat real
- Connexió amb objectius curriculars
- Execució del projecte de servici
- Reflexió (Naval, García López, Puig-Rovira i Santos Rego, 2011, p. 88).
Atenent les característiques abans esmentades no només s’utilitzarà la metodologia com a estratègia per a la sensibilització dels alumnes a la resta de població de Castelló, també com a finalitat, ja que durant les sessions es formarà el professorat en la metodologia Aprenentatge-Servei, perquè siguin aquests els que posteriorment i en la vida laboral o personal puguin portar-la a la pràctica.
Les actuacions finals que es facin per part dels alumnes formats poden ser diferents, ja que el servei prestat a la societat engloba des d’activitats de sensibilització fins a projectes d’intervenció directa a la comunitat. En el cas del projecte que proposem, els alumnes traslladaran els coneixements adquirits als seus cercles més propers (familiars, amics/gues, professorat…) ia la resta de la població de Castelló a través dels projectes que estaran exposats durant una setmana al espai habilitat i seleccionat.